tiistai 29. maaliskuuta 2016

Munich part ll - outfit photos in a physics museum & snapshots

Tokana päivänä saksassa meni siis taas just niinkun piti. Nope. Luulin, että saksan suurimmassa luonnontiede & teknologia museossa ois tyyliin täytettyjä eläimiä ja luurankoja, mut ei, siellä oli hiton pitkä realistinen kaivos (jossa ei sit muute ollu ollenkaan happea) ja se oli loppujen lopuks täyttä fysiikkaa kaikkine laitteineen josta en sitte ymmärrä yhtään mitään. Musta tuntu siltä et mut oli raahattu takas yläasteen fyssantunneille. I'll pass, thanks.  Oma vika, ois pitäny perehtyä tarkemmin.
Mieheke tietty viihtyi ja koska oltiin maksettu sisäänpääsy koska ulkona satoi, niin me kierrettiin koko museo. Okei joo, oli siellä ihan kivoi oikeita laivoja ja pari lentohärveliä, mutta ei niitä eläimiä. Jos jotain hyvää, niin sieltä löytyi tämä (mun silmään) täydellinen portaikko päivän asun kuvaamiseen! Ja vitsi että mun mieheke ottaa nykyään hyviä kuvia! Selitin eilen mun broidille, että se on nyt mun ''hovikuvaaja'' kun se on kehittyny niin hurjan taitavaks ja ne nauro keskenään et onko se ylennetty vai alennettu. Just joo.

On the second day - well, it went just as planned. Not! We visited the Deutsches Museum in Munich which is the biggest museum in Germany of technology and nature sciences. I thought there was gonna be animals (not alive ones I mean) and bones and stuff, but nope. Just nope. It turned out to be a huge physics class with just all kinds of machines I didn't understand anything about (and didn't really care either to be honest). 
My boyfriend though, he really liked it, so as we had paid the entrance fee as it was raining, we stayed. Well yes, there was few quite cool ships and planes, but no animals! Own fault, I should've checked. But something good - I found these perfect stairs from the museum to shoot my outfit of the day. And he takes such good photos nowadays? I was telling my brother yesterday how good he (my boyfriend) is taking photograhps, that he's going to take my every photo from now on. They laughed that has he been promoted or demoted. Yeah right...

Me syötiin bretzeleitä, käytiin torikaljalla (voiko monikkoa käyttää, jos vaan mies joi kaljaa?), mä puhuin saksaa, ostettiin kinder -suklaapatukoita, syötiin perinneruokaa ja käytiin katselemassa nähtävyyksiä. Kiivettiin yhden vanhan kirkon torniin, jonne oli ihan liian monta askelmaa mutta korkeelta oli upeet näkymät kaupungin yli. Luultiin, että ylhäältä viimeistään ois näkynyt alppeja, mutta ei näkynyt kyllä yhtään mitään, mikä vähän harmitti. 
Münchenissa oli tosi helppo liikkua kävellen paikasta toiseen. Myös junayhteydet oli tosi hyvät! Me mentiin aina juna-asemien kautta, sillä silloin ei tarvittu jonottaa liikennevaloissa + maan alta löytyi usein parhaimmat kaikenlaiset kaupat: muutama todella kiva vaateliike, leipomoita, kioskeja, tuoretiskejä (täynnä halpaa pullaa!), krääsäkauppoja ja kaikkea muutakin. München on ihan kiva pienelle kaupunkilomalle, mutta aika pian ''keskusta'' on kyllä nähty. Toki siellä olis ollu esim. eläintarha ja kasvitieteellinen puutarha, mut niihin ois erikseen pitäny tehdä retki (mennä taksilla tai useammalla julkisella kulkuvälineellä tms.) koska ne sijaitsi kauempana. 

We had bretzels, had beer on the market square (or can you say we, if only the man of this family had beer?), I talked german, we bought Kinder -chocolatebars, ate german food and went sightseeing. We climbed stairs to old church tower, which had sooo many stairs, but the view up there (over the city) was really nice. We thought that you'd see the alps from up there as they were not that far away but nope, there was nothing, so that was a bit disappointing. 
It's really easy to walk from place to place in Munich. Also the train connections were really good. We always walked through the underground train stations, as you didn't have to wait the traffic lights that way, and we found mostly the best shops underground: few really nice clothing stores, bakeries, small snack shops, little shops selling decorative items and stuff you never knew you needed and everything else too. Munich is nice for a little city holiday, but the city ''centre'' is quite quickly seen through. There was also a Zoo and Botanical garden, but these would've needed a day trip with a taxi or more than one public transport vehicle as they were way further away. 


Huomasiko muuten kukaan mun uusia Adidaksen kenkiä? Mun oli pakko ostaa uudet kengät, kun mun lemppariniket hiersi jalat verille, kun niiden kangas oli hajonnu sisältäpäin. Kenkäfriikki minä oli onnessaan uusista supersupermukavista Adidas neo:ista, mutta tosiaan toivon, että ne niket vois vielä pelastaa!

Did anyone notice my new Adidas shoes? I had to buy new shoes, as the nikes I had with me chafed my leg so badly I was bleeding and couldn't walk, because the fabric inside shoe had broken. The shoelover-me was jumping around for these supersupercomfy Adidas neo -shoes, but I really hope I can get those nikes fixed, as they are my favourites. 

Is there anybody that can bake bretzels? I need them back in my life asap!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti